Gastvrij Ondernemerschap

Hostmanship is meer dan de klant vriendelijk te woord staan. Het is driesterrendienstverlening waarbij je de klant behandeld alsof hij bij je thuis is. Ik zou de term “Hostmanship” willen vertalen als gastvrij ondernemerschap en er voor willen waken dat het het zoveelste containerbegrip zonder inhoud wordt. Zoals dat is gebeurd met “duurzaam ondernemen”.

Werkplezier is een belangrijk ingrediënt voor gastvrij ondernemerschap en kan een organisatie tot een goede organisatie maken. Dit werkplezier is te horen in de manier waarop een telefoon beantwoord wordt, de aangename wijze waarop een kop koffie geserveerd wordt en collega’s en klanten tegemoet worden getreden.

Een buschauffeur die pas gaat rijden als de bejaarde dame die zojuist is ingestapt veilig zit, zal meer positieve energie uitstralen en terugkrijgen in de vorm van waardering, dan de chauffeur die wegrijdt zonder op de veiligheid van de passagiers te letten.

 De kunst om anderen het gevoel te geven dat ze welkom zijn, kan alleen worden geëtaleerd als je blij bent met wat je doet. Daar is ruimte en betrokkenheid voor nodig.

Die ruimte en betrokkenheid wordt u bij Het Netwerkkantoor geboden! Permanent, freelance, per uur, per dag, ad-hoc, kortom: te allen tijde.